سامانه ابر نور

سامانه ابر نور (پیشخوان بر خط نرم افزارهای نور) از مجموعه پایگاه های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است. وظیفه این پایگاه فراهم سازی امکان دسترسی به نرم افزارهای نور از طریق اینترنت و بدون نیاز به نصب برنامه ها و همچنین اجرا در بسترهای ویندوزی و غیر ویندوزی است.
بر کسی پوشیده نیست که امروزه مجموعه نرم افزارهای نور به ابزارهای مهمی در پژوهش های اسلامی تبدیل شد‌ه‌اند.
بروز چالش‌هایی مثل استفاده از سخت‌افزارها و سیستم‌عامل‌های مختلف و همچنین محدودیت فضای ذخیره‌سازی به همراه بهبود ارتباطات اینترنتی، موجب شکل‌گیری مفهوم فضای ابری (Clouding) شد. در مدل فضای ابری، نیاز به نصب نرم‌افزار و ذخیره داده روی رایانه‌های شخصی و الزام اجرا در سیستم عامل خاصی نیست. این نگرش، به عنوان یک راه‌حل، به کمک مرکز تحقیقات کامپیوتری آمد تا بر مشکل تنوع سکو و ضعف منابع تلفن های هوشمند و تبلت ها، فایق آید.
از جمله ویژگی‌های سامانه ابر نور، دسترسی سریع در هر زمان و مکان، اجرا نرم‌افزارها از طریق مرورگر (Browser)، عدم نیاز به نصب ابزار (Receiver)،  کاهش شدید هزینه‌های خرید، روزآمدسازی خودکار نرم‌افزارهای نور و دسترسی سریع به محصولات جدید مرکز می‌باشد.

فوتر
فوتر

درباره ما

من فاطمه الیاسی مقدم هستم دانش آموخته زبان انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران، عاشق یادگیری زبان های مختلف و تدریس از سال ۸۶ تاکنون مدیر آموزشگاه زبان نوروش و در حال حاضر هم مادر یک دختر چند زبانه به اسم هانا

ارتباط با ما

لینک‌های پرکاربرد

نماد اعتماد الکترونیک

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت به موسسه نوروش تعلق دارد

طراحی و نگه داری وبسایت: ابرات

ثبت نام

This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
This field is required.
ثبت نام

ورود به حساب کاربری

صفحه ورود